Оберіть мову

Менеджер ланцюга поставок чи менеджер з логістики

Менеджер ланцюжка постачання чи менеджер з логістики?

Часто чуєш питання про те: чи є різниця в суті роботи та функціоналі Менеджера з логістики (Logistics Manager/LM) та Керівника ланцюжком поставок (Supply Chain Manager/SCM). Можливо це лише іноземні слова, що ідентифікують одні й самі процеси чи регіональні переваги у назві однієї й тієї посади ? Спробуємо розібратися із цими питаннями у нашій статті.

Немає нічого незвичайного в тому, що вчорашні менеджери з логістики стають сьогодні менеджерами з ланцюжка постачання в іншій організації. Коли організація наймає ключовий персонал, з ними розмовляє не людина, яка має спеціальні знання та досвід, а експерт з інших секторів, таких як HR (кадровик), Operation (адміністративний співробітник). Тут трапляються помилки, особливо якщо новому менеджеру з ланцюжка поставок не вистачає знань чи досвіду. Рішення, які він приймає, можуть бути неправильними та/або без належної стратегії (Ефект Даннінга Крюгера).

Менеджер з логістики завжди зосереджений на процесі переміщення та зберігання товарів, який включає правильне планування і стратегію виконання. Він може не брати участь у прогнозуванні та плануванні попиту, оскільки у більшості компаній є команда з відділу продажу та маркетингу, операційної групи, включаючи групу планування. У традиційній виробничій компанії є три підрозділи, такі як S&M (продаж та маркетинг), Operation (адміністрація) та Logistics (логістика). Якщо у нас немає належної стратегії, ці три відділи можуть працювати відокремлено, що зазвичай призводить до розриву комунікацій/нерозуміння (cross function collaboration) та безлічі непотрібних процесів. S&M прогнозуватиметься відповідно до своєї стратегії, тоді операція може не відповідати вимогам Operation або команда логістики не зможе виконати вимоги.

Управління ланцюжками поставок – найкраще рішення для прозорості та швидкої доставки порівняно з керуванням логістикою. Основні обов’язки менеджерів з логістики та менеджерів з ланцюгів поставок полягають у наступному:

Обов’язки менеджера з логістики:

Менеджер з логістики курує та координує ключові аспекти логістики в компанії. Співпрацює з відділом продажу та відділом обслуговування клієнтів, щоб забезпечити своєчасну доставку витратних матеріалів клієнтам. Впроваджує та підтримує операційні політики щодо загальних процедур логістики та продукції. Оптимізує та підтримує запаси на основі попиту та діяльності у ланцюжку поставок.

  • Бере участь у стратегічному плануванні та управлінні логістики, складу, транспорту та обслуговування клієнтів.
  • Організовує транспортні операції, включаючи зберігання товарів, управління інформацією, накопиченою від пункту відправлення до доставки, організацію транспортних рухів та організацію послуг за необхідності.
  • Координує та відслідковує рух товарів за логістичними маршрутами.
  • Забезпечує виконання плану логістики щодо переміщення продуктів та посилок до пункту призначення відповідно до графіка.
  • Переглядає фрахтові ставки та інші транспортні витрати, щоб знизити експлуатаційні витрати.
  • Підтримує якість сервісу всіх логістичних етапах процесу.
  • Спрямовує, оптимізує та координує повний цикл виконання замовлення.
  • Взаємодіє та веде переговори з постачальниками, виробниками, роздрібними торговцями та споживачами.
  • Слідкує за якістю, кількістю, запасами, термінами доставки, транспортними витратами та ефективністю роботи логістичного підрозділу.
  • Вирішує будь-які проблеми або скарги, що виникають.
  • Контролює, навчає та атестує складський персонал.
  • Дотримується цільових показників з витрат, продуктивності, точності та своєчасності.
  • Бере участь у розробці та модифікації СОПів, чек-листів та KPI, аналізується дані для оцінки продуктивності та подальшого впровадження покращень.
  • Здійснює координацію водіїв транспортних засобів, вантажів та маршрутів.
  • Керує даними ІТ-системи для управління термінами, витратами та рівнями запасів.
  • Аналізує дані для оцінки підвищення продуктивності, локалізує логістичні проблеми та розробляє плани щодо покращення роботи підрозділу логістики в компанії.
  • Веде переговори та погоджує договори.
  • Планує та долає технічні труднощі.
  • Готує документи для контролюючих органів.
  • Взаємодіє та керує персоналом.
  • Моніторить запаси та керує процесами утилізації відходів.
  • Забезпечує дотримання санітарно-гігієнічних норм.

Обов’язки менеджера з ланцюжка поставок:

Менеджер ланцюжка поставок керує всіма аспектами управління ланцюжком поставок та операціями організації, включаючи закупівлі, відносини з постачальниками, виробництво, логістику та розподіл. Розробляє та реалізує плани управління процесами ланцюжка поставок для виробництва та операцій. Контролює прогнозування попиту, планування поставок та закупівлі для забезпечення задоволення потреб у ресурсах. Спілкується з керівниками щодо потреб бізнесу для забезпечення ресурсів, необхідних для задоволення вимог клієнтів та забезпечення доставки та реалізації. Інші обов’язки в такий спосіб.

  • Виявляє та реалізує можливості для постійного покращення для раціоналізації процесів, а також підвищення точності та ефективності операцій.
  • Співпрацює з іншими відділами та заінтересованими сторонами (cross function collaboration) для виявлення та підтримки ресурсів, необхідних для створення та забезпечення ефективного ланцюжка постачання.
  • Встановлює показники ефективності для вимірювання, порівняння або оцінки факторів, що впливають на ланцюжок постачання.
  • Розробляє та веде докладні інвентаризації матеріалів та витратних матеріалів, що знаходяться в компанії, на об’єктах реалізації та виробництві.
  • Підтримує необхідну кількість витратних матеріалів та матеріалів для оптимізації виробництва.
  • Аналізує поточні запаси та процедури; пропонує покращення для підвищення ефективності ланцюжка поставок та прибутковості компанії.
  • Розробляє політику підвищення ефективності всього ланцюжка поставок у забезпеченні якості та безпеки; реалізує наступні зміни у процесах.
  • Визначає оптимальні маршрути відвантаження та транспортування з урахуванням консолідації складських приміщень та дистрибуції.
  • Отже очевидні розбіжності у діяльності управляючого логістикою (Logistics Manager) і керівника ланцюжками поставок (Supply Chain Manager) насамперед у системності підходів,глобальності охоплення всіх процесів, економії всіх видів ресурсів і головне – орієнтованість на споживача продукції чи послуг.

Ця та інші теми в галузі логістики та зовнішньоекономічної діяльності висвітлені в авторському курсі Володимира Гвоздя “Логістика та ЗЕД”.

Питання та відповіді

Де відбувається очне навчання?

Кожен слухач може вибрати для занять будь-яку з 3-х наших філій (біля метро) по Києву.

Які форми навчання пропонуємо?

Очно (у навчальному центрі); онлайн (Live-заняття з викладачем за допомогою Skype, Teamviewer чи інших програм); корпоративно (для підприємств) чи дистанційно (на основі відео-уроків). Заняття можуть відбуватися як у групах, і індивідуально.

Що слухач отримує після навчання?

Очно - кожен слухач (у групі або індивідуально) отримує сертифікат за умови проходження мінімум 90% обсягу заявленої програми;

Онлайн - для отримання сертифіката після закінчення навчання необхідно успішно виконати підсумкове завдання.

Чи є пробне заняття?

Кожен бажаючий може відвідати пробне заняття групи, щоб зрозуміти чи відповідає курс очікуванням.

Як довго ми працюємо?

Навчальний центр "ДАНКО" успішно працює на ринку бізнес-освіти з 1996 р. та зарекомендував себе як надійний донор професійних кадрів.

Автопідбір курсу Автопідбір курсу